سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید خانه در استانبول

 

خرید خانه در استانبول

برای شروع مطلب میخواهیم خیابان مهم و اصلی استانبول را برایتان باز گو کنیم. زیرا هستند کسانی که قصد خرید خانه در استانبول و خیابان های پرتردد ان را دارند.

خیابان استقلال   :

خیابان استقلال در استانبول خیابانی معروف است که حال و هوایی خاص شبیه به خیابان شانزه لیزه در پاریس دارد . خیابانی پر از جنب و جوش و کافه ها و رستوران های محلی خیابان استقلال بهترین مکان جهت پیاده روی و خرید می باشد.

 عکس

رستوران‌های استانبول

1- رستوران نصرت

یکی از بهترین رستوران‌های معروف شهر استانبول، نصرت است که در آنجا بیشتر فوتبالیست‌ها  و هنرمندان و خوانندگان و رهبران را مشاهده شده‌اند. اگر اینستگرام را دنبال کنید، متوجه معروف بودن این رستوران بی‌نظیر می‌شوید.

 

2- رستوران نیکول

با رفتن به رستوران نیکول می‌توانید مهارت‌های آشپزی فرانسوی و ترکی آیلین را مشاهده کنید. این رستوران فضای خیلی زیبایی دارد، با نشستن در تراس آن می‌توانید از مناظر زیبای استانبول لذت ببرید.

 

3- رستوران 360

اگر شما طرفدار یک رستوران رمانتیک و شیک هستید و یا قصد خواستگاری دارید، حتما رستوران 360 را انتخاب کنید. از مزیت‌های این رستوران می‌توان به شراب، دیجی و موسیقی زنده اشاره کرد.

 

4- رستوران پهلوان

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول، پهلوان است که در اول خیابان استقلال قرار دارد. تنوع غذایی این رستوران به قدری زیاد است که وقتی در مقابل ویترینش قرار بگیرید از انتخاب غذا دچار سردرگم می‌شوید.

 

غذا و نوشیدنی در شهر استانبول :

غذاهای ترکی بسیار متنوع و در جهان مشهور هستند. تا وقتی که در استانبول هستید رستوران های زنجیره ای فست فود را فراموش کنید و غذاهای اصیل ترکی را امتحان نمایید. مزه های ترکی همان پیش غذاهای سرد هستند که بسیار متنوع و لذیذ می باشند. محبوب ترین این مزه ها بادمجان سرخ کرده با سس گوجه فرنگی، سالاد بادمجان کبابی، بادمجان تنوری با ماست، لوبیا چیتی، کنگر فرنگی، پاستا با سس گوجه فرنگی تند و ماست چکیده با نعنا هستند.

اگر حس میکنید با خرید خانه در استانبول و کهاجرت به ترکیه از غذاهای ایرانی به دور میمانید, باید بگوییم که واقعیت ماجرا این نیس و غذا های بسیاری در این شهر سرو میشوند و همچنین فرهنگ غذایی نزدیک به ترکیه داریم و میتوانیم بسیاری از غذا های ایرانی را با نامی دیگر در سرزمین همسایه نیز پیدا کنیم.

اصل غذاهای ترکی از گوشت بره، گوسفند، گوساله و مرغ تهیه می شود، البته در این بین انواع غذاهای دریایی نیز جای دارند. رایج ترین نوع طبخ غذا، سرخ کردن و تنوری کردن است که شامل کباب های معروف ترکی می شود. محبوب ترین این کباب ها دونر کباب است که نیازی به معرفی ندارد.

 عکس

بهترین کباب نیز اسکندر کباب است که تکه های نازک گوشت کبابی یا همان گوشت دونر بر روی نانی پیتزا مانند با کره و سس گوجه فرنگی سرو می شود.

 

آدانا، کباب خوشمزه دیگری است که همانند کباب کوبیده می باشد و به همان صورت نیز سرو می شود ولی با وجود ادویه های گوناگون طعمش کمی متفاوت است. پیده که پیتزای ترکی است نیز بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و سطحش را با گوشت چرخ کرده یا ریش ریش شده بره پر می کنند. مانتی غذای دیگری است که به آن راویولی ترکی نیز می گویند. مانتی به صورت گرم با ماست سرد و سیر سرو می شود. کوفته، بورک، دلمه و انواع پیراشکی نیز بسیار لذیذ هستند و به شما پیشنهاد می شود که آنها را امتحان کنید.

 

از دسرها نیز می توان به باقلوا و کونِفه که یک نوع شیرینی پنیری عربی است، اشاره کرد. معروف ترین نوشیدنی ترکی نیز قهوه ترک است که شهرتی جهانی دارد. دیگر نوشیدنی های رایج ترکی نیز عبارتند از آیران یا دوغ، آب شلغم که اغلب آن را با کباب می نوشند و می توان به دلخواه داغ یا تند میل شود و بُزا که یک نوشیدنی زمستانی است و از ارزن، سِمولینا، آب و شکر تهیه می شود و یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های ترکی به حساب می آید

 عکس

غذاهای سنتی استانبول

1- بورک

یکی از مشهورترین صبحانه‌های ترکی، بورک است که در اکثر مواقع مردم ترکیه آن را به عنوان عصرانه و میان وعده نیز میل می‌کنند. پنیر و سبزیجات و گوشت از موارد مورد نیاز برای درست کردن بورک است که در خمیر یوفکا می‌پیچند و برای پخت در فر قرار می‌دهند.

 

2-سیمیت

اگر صبح به خیابان‌های ترکیه بروید، این نان خوشمزه را در دست بیشتر افراد مشاهده می‌کنید. سیمیت نان برشته و کنجدی است که می‌توانید  از اکثر کافه‌ها و مغازه‌های ترکیه آن را خریداری کنید.

 

3- منمن

از املت‌های مشهور در کل کشور ترکیه می‌توان به منمن اشاره کنیم . این املت از گوجه فرنگی، پیاز سرخ شده، فلفل، تخم مرغ و سبزیجات خوشبو درست می‌شود. منمن را افرادی که گیاه‌خوار هستند، به همراه بادمجان و برای آن‌هایی که گوشت‌خوارن با گوشت گوسفندی سرو می‌کنند.

 

4- لاهماجون

یکی از پیتزاهای مخصوص ترکیه لاهماجون است که به معنی گوشت و خمیر می‌باشد. برای درست کردن این پیتزا روی یک لایه خمیر نازک  ادویه‌های طعم‌دار، گوشت،  پنیر، فلفل و پیاز می‌گذارند و در تمام محلات شهر استانبول موجود است.

پس از خرید خانه در استانبول و اقامت در این شهر پر جنب و جوش, حتما سعی کنید که در جشنواره های متفاوت این شهر شرکت کنید.

جشنواره ها ی رسمی در استانبول به تکفکیک:

جشنواره بین المللى فیلم استانبول:

که در ماه آوریل هر سال برگزار مى شود، با هدف پیشرفت سینما و ارتقا کیفیت فیلم هاى ترکى در بازار سینماست. در این جشنواره به بهترین ها جایزه لاله طلایى اعطا مى گردد.

 عکس

جشنواره هنرهاى زیبا:

بزرگترین جشنواره مدارس متوسطه ترکیه است که هر ساله در ماه مه، در کالج رابرت استانبول برگزار مى شود.

 

جشنواره بین المللى موسیقى جاز:

که هر ساله در ماه جولاى با شرکت معروف ترین هنرمندان ازسراسر دنیا توسط موسسه فرهنگ و هنر استانبول برگزار مى شود.

 

جشنواره فیلم مستقل بین المللى اى. اف. ام:

که بیشتر به جشنواره اف. استانبول معروف است، یک جشنواره فیلم سالانه مى باشد که هر سال در اواسط فوریه در تالار تئاتر اى. اف. ام برگزار می شود. این جشنواره به فیلم هاى مستقل کل دنیا اختصاص دارد.

 عکس

جشنواره بین المللى موسیقى:

استانبول که هر ساله در ماه ژوئن و جولاى برگزار مى شود، برگزیدهاى از موسیقى کلاسیک اروپا، باله، اپرا و موسیقى سنتى با شرکت هنرمندان معروف سراسر دنیاست.

 

جشنواره دو سالانه:

که از سال 1987 هر دو سال یکبار از ماه دسامبر تا ماه نوامبر برگزارمى شود، یک نمایشگاه هنرهای معاصر است. هدف از برگزارى این جشنواره گفتگو و ارتباط میان هنرمندان فرهنگ هاى مختلف در زمینه هنرهاى تجسمى مى باشد.

 

جشنواره ادبى تانپینار :

که هر ساله در ماه اکتبر به مدت چهار روز برگزار مى شود. نام این جشنواره از نام شاعر، رمان نویس، مقاله نویس و منتقد ترک، اَحمَت تانپینار اقتباس شده است واهالى اهل قلم براى یک سرى مقالات جالب دور هم جمع مى شوند.

 

جشنواره کتاب :

که از سال 1982 شروع شده و از آن پس هر سال در ماه نوامبر برگزار مى گردد، بزرگترین رویداد در زمینه کتاب در ترکیه است.

 

جشنواره انیمیشن :

که از سال 2003 آغاز شده و هر سال در ماه نوامبر برگزار مى شود، جشنواره فیلم هاى تبدیل شده به انیمیشن مى باشد.

 عکس

عید فطر جشن بسیار مهمی در ترکیه بوده و چندین روز تعطیل می باشد و به همین مناسبت هر ساله در این ایام جشنواره خرید برگزار می شود. به صورتی که اکثر مغازه ها و برند ها تخفیف های بسیار خوبی را در این ایام در نظر می گیرند

 

بهترین زمان خرید در استانبول

قطعا شما نیز کیفیت لباس های ترک و قیمت مناسب ان ها را میدانید و البته زمان هایی از سال هستند که فروشگاه ها تخفیف های ویژه ای را دارند و بسیاری از مسافران تاریخ مسافرت خود را با این ایام مصادف میکنند اما برای شمایی که خرید خانه در استانبول داشته اید و قمیم ترکیه هستید, این کار بسیار اسان خواهد بود. تمامی فصل ها برای سفر به استانبول از نظر خرید مناسب می باشند چرا که  اکثر برندها در استانبول همیشه آف دارند  و معمولا اکثر حراجی ها و آف ها آخر هر فصل اتفاق می افتد. شب سال نو میلادی که از اواسط دسامبر یا اوایل ژانویه (اواخر آذر ماه و اوایل دی) شروع می­‌شود در این فصل معمولا تخفیف­‌ها از 30 درصد شروع و تا 50 درصد اضافه می شود.

 

همچنین فستیوال تابستانی خرید نیز در استانبوا از 7 ژوئن تا 29 ژوئن  برگزار می شود

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات پایه ای را خدمت شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید هر چه بیشتر با این شهر بزرگ اشنا شوید و همچنین خرید خانه در استانبول را با اگاهی کامل از شهر دنبال کنید.